Gadis Bunga

July 15, 2012

Keistimewaan dan Kelebihan Ramadhan




Entri terbaru dari gadis bunga.. Selamat membaca..


Keistimewaan dan Kelebihan Ramadhan Salah satu diantara keistimewaan dan kelebihan bulan Ramadhan ialah Dibukakan pintu syurga dan ditutup pintu neraka sebagaimana Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:


Apabila datangnya Ramadhan maka dibukakan pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu neraka dan dirantaikan syaitan-syaitan.(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).


 Pada Bulan Ramadhan juga diturunkan Al Quran untuk memberi petunjuk kepada sekalian manusia sebagaimana firman Allah S.W.T dalam surah al-Baqarah – ayat 185 yang bermaksud,,,


 Bulan Ramadhan yang padanya diturunkan (permulaan) al-Quran sebagai petunjuk bagi sekalian manusia dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan perbezaan (menjelaskan di antara yang benar dan yang salah).


 Sama-samalah kita menghayati kedatangan Ramadhan Al Mubarak Marilah kita sama-samamemperbanyakkan amalan dan ibadat sempena kedatangan bulan Ramadhan yang tidak berapa lama lagi. Apa yang saya tuliskan kat sini adalah sebagai ingatan untuk diri saya sendiri dan juga sesama muslim. Apa yang baik itu datangnya dari allah dan apa yang salah itu datangnya dari kelemahan saya sendiri…


"Malulah kita kepada allah s.w.t , buka Facebook berhari2 dan buka al-quran cuma sekali sekala"Muka buku kita adalah AL-quran (islam) dan facebook hanya lah kerjaya"


Pilih lah yang sesuai untuk diri kita .


Saya akhiri perkongsian ini pada kawan2 ok..

(SELAMAT BERPUASA YANG BERAGAMA ISLAM)

1 00 Minnie-Minnie Comel:

♥ SuhaiLily - hAily ♥ said...

Ada kejutan =) > http://thestoryyoflilyy.blogspot.com/2012/07/review-kome-blog-part-2.html


Put Your Cbox